Jesteś tutaj:
  • Start
  • Aktualności
  • Blog
  • Mercedes-Benz GLE63 S AMG [C292] Project: "INFERNO" 806HP & 1181Nm | tuned & powered by auto-Dynamics.pl

Mercedes-Benz GLE63 S AMG [C292] Project: "INFERNO" 806HP & 1181Nm | tuned & powered by auto-Dynamics.pl

Archiwum wpisów

Mercedes-Benz GLE63 S AMG [C292] Project: "INFERNO" 806HP & 1181Nm | tuned & powered by auto-Dynamics.pl

  • dodał auto-Dynamics.pl
  • 23.12.2018 15:17:54

„Porzućcie wszelką nadzieję, wy, którzy wchodzicie" / Dante | ów sformułowanie widniało nad bramą piekła, złowieszczo przypominając nadchodzącym o nieśmiertelnych ciemnościach i lucyferycznym ogniu. Niemoralność najnowszego projektu auto-Dynamics.pl idealnie odzwierciedla przywołany na wstępie, mefistofeliczny anturaż. Code Name: „Inferno”.

„Szlachetny owoc nie pleni się tam, gdzie chwastem zarosło pole” / Dante | ergo, „Inferno” bazuje na kanwie homerycznego Aufrecht Melcher Großaspach, o sportowo zorientowanym genotypie zdefiniowanym w Affalterbach, tytanicznego reprezentanta segmentu SAV [Sports Activity Vehicle], stuttgarckiego producenta - Daimler AG pod postacią Mercedes-Benz GLE63 S o typoszeregu C292. Fundamentalnie – perfekcja, lecz proverbium "The Best Or Nothing" proklamowane marketingowo przez MB – konstytuujemy w auto-Dynamics.pl na nowo, trawestując monstrualne AMG Coupé w odmianę naszpikowaną unikatowością i niepowtarzalnością. W budzącą powszechny i ustawiczny niepokój, modyfikacyjną wariację wypełnioną bezwstydną ekstremalnością, bezlitosną mocą i niemiłosierną elastycznością.

„Kiedy spoglądasz w otchłań ona również patrzy na ciebie" / Nietzsche | Stage # Moc: Realizując sprecyzowane założenia koncepcyjne projektu „Inferno”, w pierwszym etapie prac skoncentrowaliśmy się nad aspektami związanymi z maksymalną eskalacją mocy i momentu obrotowego - mającymi w konsekwencji skutkować radykalnym spotęgowaniem tabelarycznych, danych technicznych pojazdu. Cel? 800KM. Jedna z paremii prawniczych stanowi „impossibilium nulla obligatio est”, lecz nie w auto-Dynamics.pl. Redefinicję cech rozpoczęliśmy od wymiany fabrycznych, mało wydajnych turbosprężarek na wariant zmodyfikowany [zarówno ciepła jak i zimna strona obu sprężarek]. Zestaw od niekwestionowanego, niemieckiego lidera w dziedzinie upgrade’ów turbosprężarek – renomowanej firmy The Turbo Engineers. Kolejno celem maksymalizacji przepustowości gazów spalinowych, w GLE zamontowane zostały sportowe, eliminujące restrykcyjne katalizatory, w pełni przelotowe rury „Downpipe’s” firmy Supersprint oraz nasze autorskie rury „Turbo Outlet Pipe’s” [TOP by AD], które to pozwoliły wyeliminować kolejne „wąskie gardło” pod postacią ogromnej zwężki w seryjnej sekcji łączącej turbosprężarki z rurami DP. Całość sportowego układu wydechowego uzupełnia system typu cat-back renomowanej, niemieckiej manufaktury - Capristo, naturalnie z zaimplementowanymi zaworami / przepustnicami, które to pozwalają zdalnie, za pomocą pilota na wybór trybu głośności pracy systemu wydechowego [szczegóły na naszym blogu – mods-Stage#1]. System dolotowy AMG otrzymał zestaw sportowych, wysoko przepustowych filtrów powietrza firmy BMC, eliminujących mało wydajne filtry papierowe. Ponadto, towarzyszące i uzupełniające mechaniczne modyfikacje to zestaw chłodniejszych świec zapłonowych [Weistec] oraz system zaworów atmosferycznych / upustowych ASV / BOV – również amerykańskiej firmy Weistec. Efekty naszego zabiegu zmierzone na hamowni, wykorzystując potencjał wszystkich przeprowadzonych modyfikacji, po dokonaniu profesjonalnego, indywidualnego strojenia [chiptuning] jednostki ECU [jak i TCU] to 806KM i 1181Nm. Cóż – „pacta sunt servanda”. Właściwości fabryczne podane przez MB to: 585KM i 760Nm [Wyniki pomiaru rzeczywistych wartości to 567KM i 755Nm]. Infernalny przyrost: +239KM i +426Nm.

HardFacts # Porsche Cayenne Turbo '18 [-256KM | -411Nm], Rolls-Royce Cullinan '18 [-235KM | -331Nm], BMW X5M / X6M [F85] '18 [-231KM | -431Nm], Range Rover Sport SVR '18 [-231KM | -481Nm], Maserati Levante Trofeo '18 [-208KM | -451Nm], Bentley Bentayga '18 [-198KM | -281Nm], Lamborghini Urus '18 [-156KM | -331Nm] vs. Inferno

„Powszechna to wada ludzi nie pamiętać o burzy, gdy morze spokojne" / Machiavelli | Stage # Profilaktyka i Asekuracja: Czyniąc tuning odpowiedzialnym, przy tak kolosalnym przyroście mocy i momentu obrotowego, „Inferno” otrzymało szerokie spectrum zabezpieczeń mechanicznych, dzięki którym, długofalowa, dynamiczna eksploatacja przebiegać będzie w sposób gwarantowany, bezawaryjny i bezpieczny. 7-biegowa przekładnia AMG Speedshift Plus wyposażona została w zewnętrzną, frontową chłodnicę oleju z serii „ProLine” szwedzkiej firmy Setrab. Skrzynia otrzymała również aluminiową, chłodzoną pasywnie, wyczynową misę oleju o zwiększonym litrażu – misa firmy Weistec. Celem maksymalnego wykorzystania właściwości i parametrów nowego zespołu najwyższej klasy podzespołów oraz poprawy charakterystyki pracy i skuteczniejszej ochrony przekładni MB 722.9, w całym układzie wymieniony został olej na wyczynową, wydajniejszą odmianę pochodzącą z palety produktów brytyjskiej firmy Millers - Millermatic ATF MB, naturalnie w połączeniu z kompletem nowych [OEM MB] części i filtrów przewidzianych przez producenta do przeprowadzenia takowej procedury w automatycznej skrzyni AMG. Pozostając w tematyce czynników smarujących - „Inferno” zaaplikowaliśmy pełen profesjonalny serwis olejowy z wykorzystaniem zaufanych i niezawodnych olei Millers, które znacznie przewyższają zadane przez stuttgarcką fabrykę normy. Widlasta jednostka napędowa zapełniona została wyczynowym olejem z serii Motorsport, o specyfikacji 10W60CFS z NT+. Dyferencjały tj. mechanizmy różnicowe o ograniczonym poślizgu wypełnione zostały olejem CRX NT+ o charakterystyce 75W90 – pochodzącym również z ultra wydajnej serii Motorsport. Ponadto, kierując się czystą estetyką, filtr oleju zamknęliśmy aluminiowym odpowiednikiem plastikowej OEM pokrywy. Element wykonany w technologii CNC, wykończony w barwie czerwonej - anodowany [część firmy Weistec] który idealnie współgra z czerwono – czarną stylistyką komory silnika którą własnym sumptem i kreatywnością – zaaranżowaliśmy w indywidualnym ale i koherentnym z całością stylu.

„Jedna zmiana przygotowuje drugą" / Machiavelli | Stage # Bezpieczeństwo: Sama moc nie jest ani dobra ani zła - po prostu istnieje. To człowiek decyduje, co z nią zrobi, ale odpowiedź „Inferno” musi być natychmiastowa. Takowa argumentacja przyświecała nam podczas prac związanych z poprawą wydajności systemu hamulcowego. W pierwszej fazie fabryczne, gumowe, puchnące a z czasem parciejące przewody hamulcowe zastąpiliśmy ich sportową odmianą – przewodami w stalowym oplocie od naszego wielokrotnie sprawdzonego partnera – niemieckiej firmy Fischer Hydraulik. W zaciskach przednich i tylnych AMG zagościły wyczynowe klocki hamulcowe Hawk Performance w fuzji z nowymi, wentylowanymi i nawiercanymi tarczami OEM MB AMG. W całym układzie hamulcowym wymieniony został płyn na wyczynowy wariant o ekstremalnie wysokiej temperaturze wrzenia i znakomitej odporności higroskopijnej [Płyn „Performance Brake Fluid” brytyjskiej firmy Millers]. Przy zwiększonej mocy - modyfikacja ta w znaczny sposób przekłada się na poprawę bezpieczeństwa zarówno kierowcy i pasażerów.

HardFacts OEM vs. Inferno # 0-100km/h: 4,20s vs. 3,25s | 100-200km/h: ca. 10,8s vs 7,8s | V-Max: 250km/h vs. 336km/h

„Sztuka milczenia jest większa niż sztuka mówienia" / Schopenhauer | Fragmentaryczność: „Inferno” przeszło u nas szereg towarzyszących, mniejszych i większych modyfikacji mających wpływ na obecny kształt przyrostów i niezawodności - jak choćby wymianę płynu chłodniczego na bezwodny wariant brytyjskiej firmy Evans którego temperatura wżenia wynosi 180°C dzięki czemu m.in. w układzie chłodzenia nie występuje korozja a ciśnienie w całym systemie pozwala na spokojne odkręcenie korka zamykającego rezerwuar płynu nawet po ekstremalnie dynamicznej jeździe. Pozostałe kwestie, aspekty i wynikający z doświadczenia know-how, pozostawiamy w czeluściach umysłów całego zespołu auto-Dynamics.pl. Wszak - „Dobrze ten schował, kto schował w pamięci" / Dante.

PostscriptumMercedes Benz GLE63S AMG Code Name: INFERNO | Część II – Kompletny Pakiet Stylistyczny TOPCAR, 23” Kute Felgi VOSSEN, Moduł Obniżający BRABUS – film, zdjęcia, opis - znajdziecie na naszym blogu pod niniejszym linkiem.

Klientowi życzymy szerokości i zadowolenia!

Koniecznie sprawdź nasze wybrane realizacje i przekonaj się, że powierzasz swoje auto profesjonalistom - to również solidna baza modyfikacyjnych inspiracji!

Zapraszamy Właścicieli Mercedes-Benz GLE 63 i 63 S AMG [W166 / C292] chcących nadać swoim pojazdom niesamowitego brzmienia, mocy, nuty indywidualizmu oraz nadzwyczajnego wyglądu do współpracy!

Rozszerzona galeria zdjęć HD: https://flic.kr/s/aHskPhiaRu

Zespół auto-Dynamics.pl
www.auto-dynamics.pl
parts.auto-dynamics.pl

© 2018 auto-Dynamics.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.