Monachijski „Pocket Rocket” reprezentujący segment kompaktklasse coupé z stajni Bayerische Motoren Werke o cechach zdefiniowanych przez dywizję ///M kończy pit-stop w #AD wzbogacając się o performance’owy pakiet mocy współbieżnie z intensyfikacją aspektów dźwiękowych. +more. BMW M2 [F87] by auto-Dynamics.pl
Pierwotny zamysł koncepcyjny całego projektu, detailingowo dopieszczonej 2-er, koncentrował się na eskalacji dźwięku paralelnie z rozsądkową poprawą osiągów. Pierwsza weryfikacja na hamowni, skutkująca rezultatem 336KM w peek’u wzbudziła w nas niepokój zatem przystąpiliśmy do dogłębnej analizy problemu. Finalnie, po naszej interwencji, wymianie oraz czyszczeniu kilku części i podzespołów, przed-liftowa wersja M2 bardzo ochoczo wylegitymowała się mocą proklamowaną marketingowo przez BMW AG. Posiadając zdrową bazę, przystąpiliśmy do pierwotnie zaplanowanych modyfikacji.
Metamorfozę „Baby ///M” rozpoczęliśmy od wymiany szalenie restrykcyjnego, fabrycznego układu wydechowego. W jego miejscu zagościł wysoko przepustowy, sportowy system wydechowy od renomowanego, włoskiego producenta – firmy Supersprint. Kompletacja zainstalowanego przez #teamAD układu to wyczynowy tłumik końcowy wraz z przelotową sekcją centralną w fuzji z czterema końcówkami o zwiększonej średnicy które to idealnie wypełniają otwory w tylnym dyfuzorze. System Supersprint posiada zaimplementowany zawór / przepustnicę odpowiadający za głośność pracy. Przepustnicą zawiaduje on-board’owy sterownik BMW [tryby ECO / Comfort – mechanizm zamknięty (cichy) a tryby Sport / M1 i M2 (programowalne) – mechanizm otwarty (głośny)]. Stylistycznie podkreślający fakt montażu układu wydechowego Supersprint stanowią poczwórne końcówki wykończone w nieoczywistym, indywidualnym lakierowaniu tj. „Dark Chrome” które to akcentują sportowo zorientowany charakter pojazdu. Kolejno w ///M2 zamontowany został sportowy, wysokoprzepustowy, wieczysty filtr powietrza od renomowanego, włoskiego producenta - firmy BMC który to wyeliminował skrajnie niewydolny, papierowy filtr dostarczając po wymianie większą dawkę chłodnego powietrza to komory spalania. Następnie, biorąc pod uwagę wnioski z analizy pierwotnego niedoboru mocy, ekosystem R6 otrzymał nową, wysoce wydają pompę paliwa wysokiego ciśnienia HPFP zapewniającą dużo wyższy wydatek. Pompa HPFP to model HDP6 instalowana na linii pierwszego montażu w pełnej gamie modelowej dla silnika B58B30TÜ1 [tj. np. M340i / M440i serii G2X]. Krok za krokiem, celem poprawnego schłodzenia sześcio-cylindrowej, turbo-doładowanej jednostki napędowej kodyfikowanej przez producenta jako N55B30 zainstalowaliśmy ultra wydajny, frontowy intercooler. Sportowy, wyczynowy IC z linii „Competition” od niekwestionowanego lidera w dziedzinie projektowania i produkcji chłodnic – niemieckiej firmy Wagner Tuning. Zainstalowany przez #teamAD czołowy intercooler charakteryzuje się zwiększoną powierzchnią frontową o 64% a jego objętość wolumetryczna to +60% więcej w stosunku do seryjnego podzespołu. Finalnie, pre-LCI ///M2 Coupé dozbroiliśmy w pakiet orurowania pod postacią Charge Pipe a także Boost Pipe z firmy FTP Motorsport które to wyeliminowały chętnie pękające i kurczące się seryjne orurowanie intercooler’a – szczególnie przy większym doładowaniu. Wykorzystując wniesiony potencjał w eM-Dwójkę modyfikacji mechanicznych, przystąpiliśmy do profesjonalnego przeprogramowania jednostki sterującej silnikiem [Chiptuning ECU] jak i skrzyni biegów [Chiptuning TCU]. Właściwości nominalne / katalogowe przedstawione przez BMW to: 370KM (272kW) i 465Nm [Wyniki pomiaru seryjnych wartości rzeczywistych po naszej naprawie to 373KM (274kW) i 562Nm]. Efekty naszego zabiegu zmierzone na hamowni to 413KM (303kW) i 627Nm [Przyrost: +41KM (+31kW) i +162Nm w stosunku do wartości katalogowych a +40KM (+29kW) i +65Nm w stosunku do wartości rzeczywistych po interwencji / naprawie #AD]. Jednakże analizując wykres z hamowni, warto zwrócić uwagę na przyrost uwzględniający z czym M2 przyjechało a z czym odjechało. Wszak pomiędzy 6 000 rpm a 6 600 rpm osiągnęliśmy przyrost ca. +120KM i ca. +100Nm. Bez „peek’ów”. Ponadto w oprogramowaniu F87 usunęliśmy całkowicie limiter prędkości V-Max oraz dokonaliśmy re-skali wskaźników sportowych prezentowanych na głównym wyświetlaczu. Ponadto nowe oprogramowanie skrzyni biegów [TCU] zawiera dodatkowo: zwiększone limity momentu obrotowego, zwiększone ciśnienie na sprzęgłach, szybsza reakcja manetek, szybsza zmiana biegów i szereg innych modyfikacji wpływających na wydajność i finalne osiągi pojazdu. Wszystkie ww. wartości osiągnęliśmy przy zachowaniu fabrycznego, szalenie restrykcyjnego katalizatora oraz przy fabrycznej strategii termostatu co jak powszechnie wiadomo, w jednostkach N55 stanowi bolączkę. Po wymianie rury DP / Downpipe i zmian w chłodzeniu tj. w strategii termostatu możemy sięgać po więcej. Zarówno mocowo jak i dźwiękowo. Póki co zwracamy M2 Klientowi w bezpiecznym i sprawdzonym setup-ie. Konfiguracji która pozwoli przemierzać dziesiątki tysięcy kilometrów bez chwili wątpliwości. #M2byAD
Klientowi życzymy szerokości i zadowolenia!
Koniecznie sprawdź nasze wybrane realizacje i przekonaj się, że powierzasz swoje auto profesjonalistom - to również solidna baza modyfikacyjnych inspiracji!
Zapraszamy Właścicieli BMW M2 / Competition [F87 & F87N] chcących nadać swoim pojazdom niesamowitego brzmienia, mocy, nuty indywidualizmu oraz nadzwyczajnego wyglądu do współpracy!
Rozszerzona galeria zdjęć HD: https://flic.kr/s/aHBqjB1dqq
Zespół auto-Dynamics.pl
www.auto-dynamics.pl
parts.auto-dynamics.pl