Reedycyjna audiencja bawarskiego kompaktklasse coupé pod postacią natężonego przez dywizję ///M-Performance modelu 2-er w #AD implikująca radykalnym przyrostem mocy i momentu obrotowego paralelnie z dawką sportowo-zorientowanej akustyki. BMW M235i [F22] by auto-Dynamics.pl
Nad eskalacyjnym dopowiedzeniem wielu cech, ów wyjątkowego egzemplarza ///M235i pracowaliśmy w auto-Dynamics.pl onegdaj [mods-#1 | mods-#2], implementując wówczas szerokie spektrum zmian wpływających na prowadzenie, hamowanie, chłodzenie i ogólną efektywność pojazdu. #2erByAD
Precyzyjne założenia koncepcyjne projektu, konstytuowały całość prac związanych z eskalacją atrybutów M235i. Cel - sięgamy po maksimum z wykorzystaniem seryjnej turbosprężarki a jednocześnie kreujemy konfigurację o znacznym potencjale oraz zapleczu pod ewentualną, przyszłą sprężarkę hybrydową. Setup stricte miejski, elastyczny, z liniowym przebiegiem mocy i momentu obrotowego – w najpraktyczniejszym i użytkowym zakresie obrotów wykorzystywanym podczas codziennej eksploatacji. Posiadając na uwadze wcześniej przeprowadzone modyfikacje [mods-#1 | mods-#2], podczas wizyty 2-er w #AD, w pierwszej kolejności zainstalowaliśmy wysoce-przepustową rurę DP / Downpipe z zaimplementowanym, sportowym katalizatorem [200 CEL] od naszego rodzimego, wyrastającego na lidera w swojej dziedzinie producenta – firmy ArcHouse. Rura DP idealnie współgra z wcześniej zainstalowanym, sportowym układem wydechowym pochodzącym z linii akcesoriów od M-Performance. Następnie, mając w świadomości problemy z termiką oraz temperaturami które generuje silnik N55B30, system chłodzenia, prócz wcześniej zainstalowanej chłodnicy oleju silnikowego firmy CSF [mods-#2] doposażyliśmy w najwyższej jakości, aluminiowy, wyczynowy termostat z linii MSL od holenderskiego producenta – firmy Mosselman. Termostat wraz z tytanowymi akcesoriami montażowymi w połączeniu z chłodnicą CSF skutkuje obniżeniem temperatury oleju silnikowego o ponad 20°C co znacznie wpływa na bezpieczeństwo oraz stabilność osiągów w pełnym, możliwym zakresie pracy rzędowej szóstki. Niezależnie od warunków drogowych tudzież torowych. Kolejno, ekosystem R6 otrzymał nową, wysoce wydają pompę paliwa wysokiego ciśnienia HPFP zapewniającą dużo wyższy wydatek. Pompa HPFP to model HDP6 instalowana na linii pierwszego montażu w pełnej gamie modelowej dla silnika B58B30TÜ1 [tj. np. M340i / M440i serii G2X]. Finalnie, M235i dozbroiliśmy w pakiet orurowania pod postacią Charge Pipe a także Boost Pipe z firmy FTP Motorsport które to wyeliminowały chętnie pękające i kurczące się rury seryjne. Właściwości nominalne / katalogowe przedstawione przez BMW to: 326KM (240kW) i 450Nm. Efekty naszego zabiegu zmierzone na hamowni to 440KM (323kW) i 669Nm [Przyrost: +114KM (+83kW) i +219Nm]. Ponadto w oprogramowaniu F22 usunęliśmy całkowicie limiter prędkości V-Max a także dodaliśmy kilka innych opcji jak choćby intensyfikacja strzałów z układu wydechowego w trybach Sport / Race oraz przeprowadziliśmy kalibrację sportowych wskaźników wyświetlacza centralnego które obecnie, w czytelny sposób, prezentują adekwatną do bieżącej mocy skalę. Konkludując, M235i z naszym autorskim pakietem #S2+ legitymuje się powtarzalnym, dziewięcio-sekundowym przyspieszeniem w zakresie 100-200km/h [Dragy – LINK]. Z takimi parametrami, bawarskie, kompaktowe Coupé z powodzeniem może stawać w szranki z fabrycznie mocniejszymi odmianami takimi jak M2 włącznie z wariantami Competition tudzież CS. #StufeZwei+ByAD
W auto-Dynamics.pl otaczamy profesjonalną opieką serwisową każdy pojazd w którym mieliśmy sposobność popełnić mniejsze lub większe modyfikacje, a goszczący u nas M235i stanowi idealny casus konstatujący przywołane powyżej fakty. Współbieżnie z modyfikacjami a uwzględniając interwały konserwacyjne, w BMW przeprowadziliśmy już tradycyjnie pełen profesjonalny serwis olejowy z wykorzystaniem zaufanych, wielokrotnie sprawdzonych w naszych projektach, niezawodnych olei Millers, które znacznie przewyższają zadane przez bawarską fabrykę normy. Trzy litrowa, rzędowa jednostka napędowa kodyfikowana przez producenta jako N55B30 zapełniona została wysokiej klasy olejem o specyfikacji 5W40 – z technologią NT w połączeniu z filtrem oraz kompletem nowych świec zapłonowych [OEM BMW]. Ponadto całkowicie oczyściliśmy i zakonserwowaliśmy wieczysty, imponująco-wydajny filtr powietrza goszczący w karbonowym układzie dolotowym Eventuri. Akcesoryjny, M Performance Active Differential tj. mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu wypełniony został świeżym olejem CRX LS NT+ o charakterystyce 75W140 – pochodzącym z ultra wydajnej serii Motorsport. W całym układzie hamulcowym wymieniony został płyn na wyczynowy wariant o ekstremalnie wysokiej temperaturze wrzenia i znakomitej odporności higroskopijnej [Płyn „Performance Brake Fluid”]. Dopełniając metodykę oraz ścisłość reguł przeglądu, w BMW przeprowadziliśmy całkowitą, profesjonalną, zaawansowaną diagnostykę komputerową oraz wszelkie wymagane adaptacje i regulacje. Wszystkie wykonane czynności przeglądowo-serwisowe, przy zachowaniu szczegółowych procedur i wytycznych BMW oraz naszych wewnętrznych, wyśrubowanych standardów dla pojazdów przez nas zmodyfikowanych - potwierdzone zostały należytym wpisem w elektronicznym systemie centrali BMW AG, tworząc tym samym kompletną historię pojazdu w e-książce producenta, jednocześnie gwarantując bezawaryjną i bezproblemową eksploatację pojazdu o spotęgowanych osiągach przez kolejne tysiące kilometrów. #teamAD
Klientowi życzymy szerokości i zadowolenia!
Koniecznie sprawdź nasze wybrane realizacje i przekonaj się, że powierzasz swoje auto profesjonalistom - to również solidna baza modyfikacyjnych inspiracji!
Zapraszamy Właścicieli BMW M235i / M240i [F22 F23] chcących nadać swoim pojazdom niesamowitego brzmienia, mocy, nuty indywidualizmu oraz nadzwyczajnego wyglądu do współpracy!
Rozszerzona galeria zdjęć HD: https://flic.kr/s/aHsmWGactR
Zespół auto-Dynamics.pl
www.auto-dynamics.pl
parts.auto-dynamics.pl