Code name: „Avalanche” – projekt bazujący na flagowym reprezentancie segmentu Sport Utility Vehicle z stajni BMW którego wrodzony, sportowy genotyp ///M, w auto-Dynamics.pl konsekwentnie perfekcjonujemy. Kontynuacja sekwencji modyfikacyjnego rozwoju BMW X5M [F85] – kreuje redefinicję ikony ekstremalno-tytanicznego SUV’a.
Eskalację atrybutów spektakularnego X5M zapoczątkowaliśmy onegdaj, podczas pierwszego etapu modyfikacji, koncentrującego się na montażu wykonanych z niczym niedomieszkowanego włókna węglowego [carbon fiber] podzespołów w postaci dyfuzora zderzaka tylnego oraz spoilera zderzaka przedniego pochodzących od renomowanego, niemieckiego tunera – firmy Manhart Performance. Wówczas zmiany wprowadziliśmy również w zawieszeniu BMW, instalując sportowy zestaw obniżająco-utwardzający zawieszenie firmy Hamann [Szczegółowe informacje oraz zdjęcia na naszym blogu pod niniejszym linkiem].
W Avalanche z racji obowiązującej gwarancji, zainstalowany został profesjonalny, w pełni cyfrowy, dedykowany, zewnętrzny komputer ECU wraz z specjalną, rozbudowaną wiązką elektroniczną komunikującą się z sensorami magistrali CAN. Kontroler od renomowanego, niemieckiego producenta - firmy Novatune. ECU zapewnia osiągi i bezpieczeństwo identyczne do typowego chiptuningu przez OBD. Moduł korzysta z map z dynamiczną adaptacją - monitoruje wiele wartości w czasie rzeczywistym i elastycznie dobiera wskazania. Ponadto w pojeździe zainstalowany został, w pełni programowalny akcelerator przyspieszenia zmieniający charakterystykę pracy pedału na bardziej agresywną [produkt niemieckiej firmy – Novatune]. Dodatkowo w ///M zamontowany został zestaw sportowych, wysokoprzeustowych, wieczystych filtrów powietrza firmy BMC - eliminujących mało wydajne, papierowe filtry. Następny stopień rozwoju projektu to eliminacja fabrycznych, restrykcyjnych katalizatorów za pomocą dedykowanych rur „Downpipes”. Zestaw od renomowanego, niemieckiego producenta – firmy Eisenmann. Downpipe’y w X5M [F85] pozwoliły na znaczną poprawę przepustowości gazów spalinowych oraz redukcję ciśnienia zwrotnego, co w konsekwencji zaowocowało dodatkowym przyrostem mocy i momentu obrotowego. Dodatkowym, pozytywnym rykoszetem wyeliminowania seryjnych katalizatorów jest spektakularna, powalająca wręcz poprawa akustyki widlastej ósemki, w szczególności podczas permanentnie otwartych zaworów / przepustnic zaimplementowanych w tytanowym układzie wydechowym Akrapovic. Brzmienie emitowane przez BMW X5M jest w pełni regulowane za pomocą profesjonalnego, w pełni cyfrowego monitora / wyświetlacza multi-funkcyjnego niemieckiej firmy Awron. Wyświetlacz w najbardziej zaawansowanej specyfikacji tj. prócz monitorowania i prezentowania w czytelny sposób różnych parametrów, właściwości i funkcji pojazdu pozwala na manualne zawiadywanie systemem zaworów / przepustnic zaimplementowanych w układzie wydechowym oraz odpowiada za brak błędu CEL [Check Engine Light] dzięki zintegrowanemu modułowi „Delete-R”. Właściwości fabryczne podane przez BMW to: 575KM i 750Nm [Wyniki pomiaru seryjnych wartości to 561KM i 758Nm]. Efekty naszego zabiegu zmierzone na hamowni to 668KM i 880Nm [Przyrost +107KM i +122Nm]. Wzrost parametrów na tym poziomie zapewnia absolutną bezawaryjność jednostki napędowej a w połączeniu z napędem xDrive pozwala osiągać regularne przyspieszenie 0-100km/h na poziomie 3,5s [masa własna pojazdu to ponad 2300kg]. Poziom elastyczności na każdym biegu jest absolutnie zdumiewający a odczucia z jazdy – niezależnie od warunków drogowych są naprawdę niesamowite!
Czyniąc tuning odpowiedzialnym, w kolejnym etapie prac - seryjne, puchnące, mało wydajne a z czasem parciejące – gumowe przewody zastąpiliśmy przewodami hamulcowymi w stalowym oplocie – komplet od renomowanego, niemieckiego producenta, wraz z homologacją TUV – firmy Fischer Hydraulik. W całym układzie hamulcowym wymieniony został płyn na wyczynowy wariant o ekstremalnie wysokiej temperaturze wrzenia i znakomitej odporności higroskopijnej [Płyn „Performance Brake Fluid” brytyjskiej firmy Millers]. Przy zwiększonej mocy - modyfikacja ta w znaczny sposób przekłada się na poprawę bezpieczeństwa zarówno kierowcy i pasażerów.
Kolejny „Stage” to konsekwentna realizacja ściśle przyjętej wizji i planu, których założenia zostały zdefiniowane w sposób jasny i klarowny. W tym etapie zajęliśmy się uzupełnieniem strony wizualno-estetycznej „Avalanche” w podzespoły zapewniające stylistyczną fuzję z wcześniej zainstalowanymi elementami pakietu aero oraz półmatową folią. Modyfikacje obejmowały m.in. wymianę przedniego oraz tylnego emblematu BMW na wersję wykończoną głębokim, czarnym połyskiem [produkt firmy IND] oraz w tożsamym wykończeniu kolorystycznym insygnia modelowe ///X5M zainstalowane na tylnej pokrywie bagażnika [również IND] – minimalizując jednocześnie obecność niepasującego do sportowego charakteru pojazdu „chromu”. Celem zapewnienia ostatecznego szlifu i wykorzystania obniżenia oraz fabrycznych, 20-calowych obręczy [tymczasowa, zimowa konfiguracja] jak i nadania jeszcze wyższej stabilności – w BMW zainstalowany został zestaw aluminiowych dystansów poszerzających [niemieckiej firmy Eibach] wraz z kompletem adekwatnie dłuższych śrub. Montaż pierścieni dystansujących pozwolił zrównać felgi z linią błotnika i idealnie wypełnić nadkola - stawiając tym samym przysłowiową „kropkę nad i”.
BMW X5M [F85] pod kątem aspektów technicznych – sfinalizowane. Monstrualna moc, epicka akustyka w fuzji z magnetyzującą stylistyką. Bezprecedensowy projekt nacechowany niepowtarzalnością i unikatowością. Code Name: Avalanche. To nie koniec. To be continued [Wheels!].
Klientowi życzymy szerokości i zadowolenia!
Koniecznie sprawdź nasze wybrane realizacje i przekonaj się, że powierzasz swoje auto profesjonalistom!
Zapraszamy Właścicieli BMW X5M [F85] i BMW X6M [F86] chcących nadać swoim pojazdom niesamowitego brzmienia, mocy, nuty indywidualizmu oraz nadzwyczajnego wyglądu do współpracy!
Rozszerzona galeria zdjęć HD: https://flic.kr/s/aHsmg86u3H
Film / Video HD: https://www.youtube.com/watch?v=HrVKbgzm8io
Zespół auto-Dynamics.pl
www.auto-dynamics.pl
parts.auto-dynamics.pl