Prekursor segmentu Sports Activity Coupé [SAC] występujący w imieniu Bayerische Motoren Werke z motoryzacyjnie-sportowo zorientowaną wizytą w #AD dążącą do intensyfikacji oraz natężenia szeregu moto-aspektów. Audiencją merytorycznie a zarazem kompetentnie akredytującą prefiks ///M. BMW X6 M50d [F16] #LevelUP! by auto-Dynamics.pl
Redefinicję cech bawarskiego propagatora klasy potężnych crossover’ów zamkniętych w nadwoziu Coupé rozpoczęliśmy od zastąpienia niespecjalnie wydajnego układu hamulcowego. Fabryczne elementy ustąpiły miejsca wydajniejszemu systemowi hamulcowemu w rozszerzonej i wielokrotnie zweryfikowanej przez zespół #AD kompletacji w której to skład wchodzą: cztero-tłoczkowe, aluminiowe [lekkie] zaciski osi przedniej [zastępujące jednotłoczkowe – żeliwne zaciski], jedno-tłoczkowe aluminiowe [lekkie] zaciski hamulcowe osi tylnej [zastępujące jednotłoczkowe, żeliwne zaciski], komplet wydajniejszych klocków hamulcowych oraz wentylowanych tarcz dla osi przedniej oraz tylnej oraz wszelkie wymagane do prawidłowego funkcjonowania całego, nowego eko-systemu hamulcowego akcesoria takie jak tarcze kotwiczne / osłonne, spręży rozpierające, pokrywki przeciwpyłowe, śruby, zawory odpowietrzające etc. Cały zainstalowany w X6 [F16] zestaw pochodzi z palety akcesoryjnych produktów BMW – linii M Performance. Podczas montażu ww. kompletu, wyeliminowaliśmy ponadto wszelkie słabe punkty oraz kolokwialnie ujmując „wąskie garła” [gumowe, puchnące a z czasem parciejące przewody hamulcowe] doposażając M-Performance’owy BBK [Big Brake Kit] w stosowany wielokrotnie w naszych projektach zestaw przewodów hamulcowych w stalowym oplocie od naszego niemieckiego, zaufanego partnera – firmy Fischer Hydraulik / Stahlflex. Przewody oczywiście z homologacją drogową i certyfikatem TUV. W całym układzie hamulcowym wymieniony został płyn na wyczynowy wariant o ekstremalnie wysokiej temperaturze wrzenia i znakomitej odporności higroskopijnej [Płyn „Performance Brake Fluid” brytyjskiej firmy Millers]. Przy zwiększonej mocy - modyfikacja ta w znaczny sposób przekłada się na poprawę bezpieczeństwa zarówno kierowcy i pasażerów. W każdych okolicznościach i warunkach drogowych. O wizualnych aspektach – nie zapominając! #ApprovedByAD
Drugi etap modyfikacyjnej trawestacji obejmował zakres prac mający na celu intensyfikację właściwości tabelarycznych generowanych przez sześcio-cylindrową, wysokoprężną jednostkę napędową. W M50d przeprowadziliśmy profesjonalny, indywidualny chiptuning sterownika ECU [Engine Control Unit]. Właściwości nominalne podane przez BMW to: 381KM i 750Nm [wyniki pomiaru seryjnych, rzeczywistych wartości to 341KM i 690Nm]. Efekty naszego strojenia zmierzone na hamowni to 423KM i 747Nm [Przyrost +82KM i +57Nm w stosunku do wartości rzeczywistych]. Ponadto w oprogramowaniu F16 usunęliśmy całkowicie limiter prędkości V-Max. Dodatkowo w potrójnie-turbodoładowanej jednostce N57D30S1 zamontowany został sportowy, wysokoprzepustowy, wieczysty filtr powietrza od renomowanego, włoskiego producenta - firmy BMC, który to wyeliminował skrajnie niewydolny, papierowy filtr seryjnie aplikowany na linii pierwszego montażu przez koncern BMW AG. Krzywe przebiegu zarówno mocy jak i momentu obrotowego wymodelowane zostały tak, by moc oddawana była jak najbardziej liniowo. Wzrost parametrów na tym poziomie zapewnia absolutną bezawaryjność jednostki napędowej w połączeniu z rewelacyjnymi osiągami pozwalającymi na bezpieczne wyprzedzanie w każdych okolicznościach i warunkach drogowych. Różnica przyspieszenia zarówno w przedziale 0-100km/h jak i 100-200km/h oraz 200km/h-UP jest absolutnie kolosalna. Odczucia z jazdy, w połączniu z napędem xDrive, są teraz naprawdę niesamowite, a elastyczność dzięki momentowi obrotowemu dostępnemu w arcy-szerokim zakresie obrotów zdumiewa na każdym biegu!
Bawarskie Sports Activity Coupé uzupełniliśmy ponadto o stylistyczny pakiety kosmetyczny. Modyfikacje obejmowały wymianę przedniego oraz tylnego emblematu / logotypu BMW na wersję wykończoną głębokim, czarnym połyskiem [produkt firmy IND] oraz w tożsamym wykończeniu kolorystycznym znaczki / emblematy / zaślepki piast BMW zainstalowane wewnątrz-środkowo wszystkich czterech felg [również IND] – minimalizując jednocześnie obecność niepasującego do sportowego charakteru pojazdu „chromu”.
Klientowi życzymy szerokości i zadowolenia!
Koniecznie sprawdź nasze wybrane realizacje i przekonaj się, że powierzasz swoje auto profesjonalistom - to również solidna baza modyfikacyjnych inspiracji!
Zapraszamy Właścicieli BMW Serii X6 [F16] chcących nadać swoim pojazdom niesamowitego brzmienia, mocy, nuty indywidualizmu oraz nadzwyczajnego wyglądu do współpracy! Katalog felg: http://felgi.auto-dynamics.pl/
Rozszerzona galeria zdjęć HD: https://flic.kr/s/aHsmQYVpiz
Zespół auto-Dynamics.pl
www.auto-dynamics.pl
parts.auto-dynamics.pl