Plasujący się w auto-segmencie „F” tj. gronie najmasywniejszych i najbardziej luksusowych samochodów sportowo-użytkowych klasy Sport Utility Vehicle, monachijski reprezentant stajni Bayerische Motoren Werke w najmocniejszej, produkcyjnej odmianie z wizytą w #AD celem implementacji skutecznego zestawu modyfikacji pod postacią pakietu „AD-Performance”, zapewniającego poprawę osiągów - w zweryfikowany, kompetentny a przede wszystkim pozbawiony ryzyka sposób współbieżnie poprawą akustyki widlastej jednostki napędowej i w fuzji z szczyptą motoryzacyjnego, stylistycznego indywidualizmu. Z zachowaniem gwarancji rzecz jasna. +more. BMW X7 M60i [G07 / LCI] by auto-Dynamics.pl
Modyfikacyjną metamorfozę bawarskiej X7 której genotyp pierwotnie zaaranżowała dywizja ///M-Performance, rozpoczęliśmy od dynamicznej eskalacji i znacznego podbicia właściwości akustycznych generowanych przez widlastą jednostkę napędową w układzie V8. Radykalna korekta barwy dźwięków i tonów generowanych przez pojazdy uposażone fabrycznie w ekologiczne filtry OPF / GPF nie jest zadaniem trywialnym i prostym. Szczególnie w przypadku konieczności pozostawienia ów ekologicznych filtrów w nienaruszonej formie, choćby z tytułu szeregu aspektów gwarancyjnych tudzież homologacyjnych. Przemianowanie całkowicie wykastrowanej z akustyki przez uprzednio wspomniane filtry, jednostki kodyfikowanej przez BMW jako S68 rozpoczęliśmy od zastąpienia szalenie restrykcyjnego, seryjnego układu wydechowego – jego sportowym zamiennikiem pochodzącym z linii produktów Competition Line – model High-Performance Stage#3 wprost od renomowanego, ekskluzywnego producenta specjalizującego się od dziesięcioleci w tuningu i modyfikacjach pojazdów marki BMW – szwajcarskiej firmy dÄHLer. Zainstalowany w X7 przez zespół #AD układ wydechowy stanowi kompletacja zawierająca wysoko przepustowy, sportowy tłumik końcowy z zaimplementowanym systemem zaworów / przepustnic / klap, cztery fenomenalnie prezentujące się końcówki wykończone w kolorze czarnej satyny które to jednocześnie, dzięki swoim pokaźnym rozmiarom [4 x 101mm] idealnie wypełniły otwory w tylnym dyfuzorze. Tłumik końcowy dopełnia zestaw rur łączących do sekcji centralnej. Immanentny skład zestawu HP Stage#3 stanowi również zestaw wysoko przepustowych, sportowych rur DP’s [downpipe’s] które to zastępują restrykcyjne, drugie katalizatory. Drugie katalizatory instalowane w silnikach S68 nie są monitorowane przez ECU dlatego ich eliminacja nie wymaga żadnych zmian w elektronice oraz oprogramowaniu pojazdu a co za tym idzie jest to idealne rozwiązanie dla osób chcących wydobyć więcej dźwięku z silnika V8 przy zachowaniu gwarancji producenta pojazdu. Zwieńczenie hardware’owe systemu HP Stage#3 od dÄHLer to sterownik systemu zaworów / przepustnic / klap układu wydechowego. W najnowszych modelach BMW fabryczny sterownik otwiera przepustnice na maksymalnie 75% uchylenia [nawet w modelach M], ponadto klapy cały czas pracują [otwierają się i zamykają nawet w trybach sportowych]. Sterownik dÄHLer umożliwia ich pełne otwarcie nawet w trybach nie sportowych. A trybie automatycznym przywraca sterowanie klapami fabrycznemu, on-board’owemu sterownikowi BMW. Kontroler posiada również wbudowaną pamięć więc nie trzeba każdorazowo klikać oczekiwanego trybu na pilocie. Pracujące w trybie zamkniętym zawory pozwalają w arcy-komfortowych warunkach pokonywać autostradowe odległości a tryb otwartych zaworów stanowi salwę nasyconych agresywną barwą, motoryzacyjnych dźwięków i tonów. Wartym podkreślenia pozostaje stylistyczny fakt przeprowadzonej modyfikacji, który to nie pozwala przejść obok pojazdu obojętnie poczwórnym końcówkom systemu wydechowego nadającym szalenie indywidualnej, charakterystycznej, dynamicznie zorientowanej fizjonomii w tylnej ekspozyturze pojazdu. #PerfectionRedefinedByAD
Następnie w M60i zamontowaliśmy sportowe, wysokoprzepustowe, wieczyste filtr powietrza od renomowanego, włoskiego producenta - firmy BMC które to wyeliminowały skrajnie niewydolne, papierowe filtry, dostarczając po wymianie większą dawkę chłodnego powietrza to komory spalania przy jednoczesnej, efektywniejszej filtracji zanieczyszczeń. Filtry BMC w fuzji z układem wydechowym dÄHLer tworzy kompletną modyfikację typu „wdech + wydech” która to w finalnym rezultacie, przekuwa się na znaczny przyrost mocy i momentu obrotowego. #DeepBreathByAD
Wykorzystując potencjał wniesiony przez ww. modyfikacje mechaniczne zmian, przystąpiliśmy do transformacji kolejnych kryteriów. Zakładając poprawę elastyki i eskalację osiągów 4.4-litrowej, dualistycznie-turbodoładowanej, widlastej jednostki napędowej sygnowanej przez BMW jako S68, jednocześnie respektując i uwzględniając obowiązującą gwarancję producencką, celem dynamicznej intensyfikacji właściwości tabelarycznych generowanych przez ośmio-cylindrowy silnik, w X7 M60i [generacji G07] zainstalowany został profesjonalny, w pełni cyfrowy, dedykowany, zewnętrzny komputer ECU [Engine Control Unit] wraz z specjalną, rozbudowaną wiązką elektroniczną komunikującą się z sensorami magistrali CAN. Modyfikacja ta jest nieinwazyjna, nie wymaga zmian w fabrycznym oprogramowaniu i jest w pełni odwracalna gdy sytuacja tego wymaga [moduł wraz z wiązką można zdemontować bez pozostawienia żadnych śladów (mechanicznych i elektronicznych)]. Zainstalowany przez #teamAD kontroler wywodzi się z serii Competition Line od renomowanego, szwajcarskiego producenta i tunera pojazdów BMW - firmy dÄHLer [dÄHLer Design & Technik GmbH]. Zaawansowany, zewnętrzny sterownik ECU zapewnia osiągi i bezpieczeństwo silnika identyczne do typowego chiptuningu przez OBD. Moduł korzysta z map z dynamiczną adaptacją - monitoruje wiele wartości w czasie rzeczywistym i elastycznie dobiera wskazania, sięgają po drzemiący w jednostce potencjał i przekuwa go w potężny przyrost mocy i momentu obrotowego jak również znacznie zwiększa elastyczność dostępną w pełnym zakresie obrotów. Właściwości nominalne / katalogowe przedstawione przez BMW to: 530KM (390kW) i 750Nm [Wyniki pomiaru wartości rzeczywistych po zainstalowaniu układu wydechowego i filtra powietrza to 538KM (395kW) i 803Nm]. Efekty naszego zabiegu zmierzone na hamowni [na paliwie RON98] to 624KM (458kW) i 930Nm [Przyrost: +94KM (+68kW) i +180Nm w stosunku do wartości katalogowych a +86KM (+63kW) i +127Nm w stosunku do wartości rzeczywistych po modyfikacjach mechanicznych]. Wzrost parametrów na tym poziomie zapewnia absolutną bezawaryjność jednostki napędowej w połączeniu z rewelacyjnymi osiągami pozwalającymi na bezpieczne oraz dynamiczne wyprzedzanie w każdych okolicznościach i warunkach drogowych. Różnica przyspieszenia zarówno w przedziale 0-100km/h jak i 100-200km/h oraz 200km/h-UP jest absolutnie kolosalna. Odczucia z jazdy, są teraz naprawdę niesamowite, a elastyczność dzięki momentowi obrotowemu dostępnemu w szeroki i pełnym zakresie obrotów zdumiewa na każdym biegu! #PerformanceWarrantyByAD
Czyniąc tuning odpowiedzialnym, uwzględniając jednocześnie znaczny przyrost mocy i momentu obrotowego, gumowe, puchnące a z czasem parciejące przewody hamulcowe zastąpiliśmy ich sportową odmianą – przewodami w stalowym oplocie od naszego niemieckiego, zaufanego partnera – firmy Fischer Hydraulik / Stahlflex. Przewody oczywiście z homologacją drogową i certyfikatem TUV. W całym układzie hamulcowym X7 wymieniony został płyn na wyczynowy wariant o ekstremalnie wysokiej temperaturze wrzenia i znakomitej odporności higroskopijnej [Płyn „Racing Brake Fluid 320+” brytyjskiej firmy Millers]. Przy zwiększonej mocy - modyfikacja ta w znaczny sposób przekłada się na poprawę bezpieczeństwa zarówno kierowcy i pasażerów. #TuneSafeByAD
Klientowi życzymy szerokości i zadowolenia!
Koniecznie sprawdź nasze wybrane realizacje i przekonaj się, że powierzasz swoje auto profesjonalistom - to również solidna baza modyfikacyjnych inspiracji!
Zapraszamy Właścicieli BMW X5 / X6 / X7 M60i [G05 / G06 / G07 - LCI] chcących nadać swoim pojazdom niesamowitego brzmienia, mocy, nuty indywidualizmu oraz nadzwyczajnego wyglądu do współpracy!
Rozszerzona galeria zdjęć HD: https://flic.kr/s/aHBqjC6sax
Zespół auto-Dynamics.pl
www.auto-dynamics.pl
parts.auto-dynamics.pl