Jesteś tutaj:
  • Start
  • Aktualności
  • Blog
  • BMW Z4 M40i [G29] Elektroniczny Moduł Silnika i Deflektor DAHLER Sportowy Układ Wydechowy REMUS +more by auto-Dynamics.pl

BMW Z4 M40i [G29] Elektroniczny Moduł Silnika i Deflektor DAHLER Sportowy Układ Wydechowy REMUS +more by auto-Dynamics.pl

BMW Z4 M40i [G29] Elektroniczny Moduł Silnika i Deflektor DAHLER Sportowy Układ Wydechowy REMUS +more by auto-Dynamics.pl

  • dodał auto-Dynamics.pl
  • 05.07.2024 20:08:07

Najmocniejszy, poliftingowy wariant bawarskiego roadster’a z moto-merytoryczną wizytą w #AD redefiniującą i określającą na nowo aspekt perfekcyjnej akustyki rzędowej jednostki napędowej współbieżnie z radykalnym wyśrubowaniem wartości tabelarycznych pod postacią mocy i momentu obrotowego. O aspektach stylistycznych nie zapominając. +more. BMW Z4 M40i [G29 / LCI] by auto-Dynamics.pl

W pierwszym stage’u projektu, popracowaliśmy nad poprawą akustyki roadster’a. Radykalna korekta barwy dźwięków i tonów generowanych przez pojazdy uposażone fabrycznie w ekologiczne filtry OPF / GPF nie jest zadaniem trywialnym i prostym. Szczególnie w przypadku konieczności pozostawienia ów ekologicznych filtrów w nienaruszonej formie, choćby z tytułu szeregu aspektów gwarancyjnych tudzież homologacyjnych. Przemianowanie całkowicie wykastrowanej z akustyki przez uprzednio wspomniane filtry, jednostki kodyfikowanej przez BMW jako B58B30C rozpoczęliśmy od zastąpienia szalenie restrykcyjnego, seryjnego układu wydechowego – jego sportowym zamiennikiem pochodzącym od austriackiego producenta specjalizującego się w projektowaniu i produkcji wyczynowych układów wydechowych – firmy Remus. Zainstalowany w Z4 przez zespół #AD układ wydechowy stanowi kompletacja zawierająca wysoko przepustowy, sportowy tłumik końcowy z zaimplementowanym systemem zaworów / przepustnic / klap których pracą to zawiaduje on-board’owy komputer [sterownik / ecu] BMW [trybo eco / comfort – zawory zamknięte (tryb cichszy) i sport / sport+ - zawory otwarte (tryb głośniejszy)] oraz cztery fenomenalnie prezentujące się końcówki wykończone w włóknie węglowym [carbon fiber] które to jednocześnie, dzięki swoim pokaźnym rozmiarom [4 x 102mm] idealnie wypełniły otwory w tylnym dyfuzorze. Pracujące w trybie zamkniętym zawory pozwalają w arcy-komfortowych warunkach pokonywać autostradowe odległości a tryb otwartych zaworów stanowi salwę nasyconych agresywną barwą, motoryzacyjnych dźwięków i tonów. Paralelnie, stylistycznie dodając szalenie indywidualnej, charakterystycznej, dynamicznie zorientowanej fizjonomii w tylnej ekspozyturze pojazdu. #PerfectionRedefinedByAD

Dodatkowo w M40i zamontowaliśmy sportowy, wysokoprzepustowy, wieczysty filtr powietrza od renomowanego, włoskiego producenta - firmy BMC który to wyeliminował skrajnie niewydolny, papierowy filtr, dostarczając po wymianie większą dawkę chłodnego powietrza to komory spalania przy jednoczesnej, efektywniejszej filtracji zanieczyszczeń. Filtr BMC w fuzji z układem wydechowym Remus tworzy kompletną modyfikację typu „wdech + wydech” która to w finalnym rezultacie, przekuwa się na znaczny przyrost mocy i momentu obrotowego. #DeepBreathByAD

Wykorzystując potencjał wniesiony przez ww. modyfikacje mechaniczne zmian, przystąpiliśmy do transformacji kolejnych kryteriów. Zakładając poprawę elastyki i eskalację osiągów 3-litrowej, turbodoładowanej, rzędowej jednostki napędowej sygnowanej przez BMW jako B58, jednocześnie respektując i uwzględniając obowiązującą gwarancję producencką, celem dynamicznej intensyfikacji właściwości tabelarycznych generowanych przez cztero-cylindrowy silnik, w Z4 M40i [generacji G29] zainstalowany został profesjonalny, w pełni cyfrowy, dedykowany, zewnętrzny komputer ECU [Engine Control Unit] wraz z specjalną, rozbudowaną wiązką elektroniczną komunikującą się z sensorami magistrali CAN. Modyfikacja ta jest nieinwazyjna, nie wymaga zmian w fabrycznym oprogramowaniu i jest w pełni odwracalna gdy sytuacja tego wymaga [moduł wraz z wiązką można zdemontować bez pozostawienia żadnych śladów (mechanicznych i elektronicznych)]. Zainstalowany przez #teamAD kontroler wywodzi się z serii Competition Line od renomowanego, szwajcarskiego producenta i tunera pojazdów BMW - firmy dÄHLer [dÄHLer Design & Technik GmbH]. Zaawansowany, zewnętrzny sterownik ECU zapewnia osiągi i bezpieczeństwo silnika identyczne do typowego chiptuningu przez OBD. Moduł korzysta z map z dynamiczną adaptacją - monitoruje wiele wartości w czasie rzeczywistym i elastycznie dobiera wskazania, sięgają po drzemiący w trzy-litrowej, turbodoładowanej jednostce potencjał i przekuwa go w potężny przyrost mocy i momentu obrotowego jak również znacznie zwiększa elastyczność dostępną w pełnym zakresie obrotów. Właściwości nominalne / katalogowe przedstawione przez BMW to: 340KM (250kW) i 500Nm [Wyniki pomiaru wartości rzeczywistych po zainstalowaniu układu wydechowego i filtra powietrza to 347KM (255kW) i 562Nm]. Efekty naszego zabiegu zmierzone na hamowni [na paliwie RON98] to 445KM (327kW) i 677Nm [Przyrost: +105KM (+77kW) i +177Nm w stosunku do wartości katalogowych a +98KM (+72kW) i +115Nm w stosunku do wartości rzeczywistych po modyfikacjach mechanicznych]. Wzrost parametrów na tym poziomie zapewnia absolutną bezawaryjność jednostki napędowej w połączeniu z rewelacyjnymi osiągami pozwalającymi na bezpieczne oraz dynamiczne wyprzedzanie w każdych okolicznościach i warunkach drogowych. Różnica przyspieszenia zarówno w przedziale 0-100km/h jak i 100-200km/h oraz 200km/h-UP jest absolutnie kolosalna. Odczucia z jazdy, są teraz naprawdę niesamowite, a elastyczność dzięki momentowi obrotowemu dostępnemu w szeroki i pełnym zakresie obrotów zdumiewa na każdym biegu! #PerformanceWarrantyByAD

Kolejny etap modyfikacyjnej metamorfozy to montaż spoilera pokrywy maski bagażnika pochodzącego od niemieckiej, renomowanej, ekskluzywnej manufaktury – firmy AC Schnitzer specjalizującej się w projektowaniu i produkcji najwyższej jakości dodatków dla pojazdów BMW. „Lotka” wykonana została z materiału PU-RIM zatem przed instalacją została profesjonalnie wylakierowana w kontrastującym do bazowego lakieru pojazdu kolorze – „Hi-Deep Piano Black” który to jednocześnie perfekcyjnie koresponduje z fabrycznym, rozszerzonym pakietem wizualnym „M Shadow Line”. Przepięknie nakreślone linię tylnego spoilera idealnie wpisują się i podkreślają linię roadster’a wynosząc odbiór tylnej części pojazdu na nowy, wyższy poziom. #BePerfectByAD

Następna faza modyfikacyjnej metamorfozy Z4 to instalacja dedykowanego deflektora wiatrowego. Wariant z bezpiecznego, homologowanego szkła zastąpił dość niewydolny, fabryczny element wykonany z materiałowej siatki. Deflektor dzięki swojej konstrukcji zapewnia przede wszystkim niwelację turbulencji wiatru wewnętrza przedziału pasażerskiego czyniąc podróż z otwartym dachem bardziej komfortową. Dodatkowo dzięki przezroczystości zapewnia dużo lepszą widoczność z perspektywy lusterka. Deflektor od naszego zaufanego, szwajcarskiego partnera – firmy dÄHLer. #BetterRoadsterByAD

Czyniąc tuning odpowiedzialnym, uwzględniając jednocześnie znaczny przyrost mocy i momentu obrotowego, gumowe, puchnące a z czasem parciejące przewody hamulcowe zastąpiliśmy ich sportową odmianą – przewodami w stalowym oplocie od naszego niemieckiego, zaufanego partnera – firmy Fischer Hydraulik / Stahlflex. Przewody oczywiście z homologacją drogową i certyfikatem TUV. W całym układzie hamulcowym wymieniony został płyn na wyczynowy wariant o ekstremalnie wysokiej temperaturze wrzenia i znakomitej odporności higroskopijnej [Płyn „Racing Brake Fluid 320+” brytyjskiej firmy Millers]. Przy zwiększonej mocy - modyfikacja ta w znaczny sposób przekłada się na poprawę bezpieczeństwa zarówno kierowcy i pasażerów. #TuneSafeByAD

Celem zapewnienia ostatecznego szlifu i nadania jeszcze wyższej stabilności – w Z4 zainstalowany został zestaw aluminiowych, czarnych dystansów poszerzających niemieckiej firmy Eibach wraz z kompletem adekwatnie dłuższych śrub. Montaż pierścieni dystansujących pozwolił zrównać felgi z linią błotnika i idealnie wypełnić nadkola - stawiając tym samym przysłowiową „kropkę nad i” w odbiorze estetycznym zet-czwórki. #WiderBetterByAD

Zwieńczeniem przeprowadzonych modyfikacji stylistyczno-wizualnych stanowi najwyższej jakości powłoka ceramiczna firmy Gyeon - która została profesjonalnie zaaplikowana na całą bryłę Z4 M40i. Zabieg ten pozwolił na wyeskalowanie kolorystyki do wartości absolutnie maksymalnej. Ponadto powłokę ceramiczną Gyeon otrzymały również felgi i zaciski pojazdu. Impregnacja cabrio-dachu, detailing wnętrza i niewidzialne wycieraczki wszystkich szyb wypełniły kompleksowość przeprowadzonych prac naszego studia detailingowego. #ShineByAD

Klientowi życzymy szerokości i zadowolenia!

Koniecznie sprawdź nasze wybrane realizacje i przekonaj się, że powierzasz swoje auto profesjonalistom - to również solidna baza modyfikacyjnych inspiracji!

Zapraszamy Właścicieli BMW Serii Z4 [G29] chcących nadać swoim pojazdom niesamowitego brzmienia, mocy, nuty indywidualizmu oraz nadzwyczajnego wyglądu do współpracy!

Rozszerzona galeria zdjęć HD: https://flic.kr/s/aHBqjBydg4

Zespół auto-Dynamics.pl
www.auto-dynamics.pl
parts.auto-dynamics.pl

© 2024 auto-Dynamics.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone. Wykorzystywanie materiałów bez zgody zabronione!