Monachijski roadster z stajni Bayerische Motoren Werke w nieszablonowej, m-pakietowej konfiguracji opuszcza #AD w pełni zredefiniowanej moto-formie. Stylistycznie. Akustycznie. Performance’owo. +more. BMW Z4 sDrive20i [G29] by auto-Dynamics.pl
Krystalizując precyzyjne założenia koncepcyjne całego projektu Z4, w pierwszej kolejności popracowaliśmy nad radykalną poprawą akustyki bawarskiego roadster’a. Korekta barwy dźwięków i tonów generowanych przez pojazdy uposażone fabrycznie w ekologiczne filtry OPF / GPF nie jest zadaniem trywialnym i prostym. Szczególnie w przypadku konieczności pozostawienia ów ekologicznych filtrów w nienaruszonej formie, choćby z tytułu szeregu aspektów gwarancyjnych tudzież homologacyjnych. Przemianowanie całkowicie wykastrowanej z akustyki przez uprzednio wspomniane filtry, jednostki kodyfikowanej przez BMW jako B48B20B rozpoczęliśmy od zastąpienia szalenie restrykcyjnego, seryjnego układu wydechowego – jego sportowym zamiennikiem od naszego wieloletniego partnera – manufaktury ArcHouse. Zainstalowany w Z4 przez zespół #AD układ wydechowy stanowi kompletacja zawierająca wysoko przepustowy, sportowy tłumik końcowy z zaimplementowanym systemem zaworów / przepustnic / klap których pracą to zawiaduje on-board’owy komputer [sterownik / ecu] BMW [trybo eco / comfort – zawory zamknięte (tryb cichszy) i sport / sport+ - zawory otwarte (tryb głośniejszy)] oraz cztery fenomenalnie prezentujące się końcówki wykończone w kolorze czarnego połysku które to jednocześnie, dzięki swoim pokaźnym rozmiarom [4 x 89mm] idealnie wypełniły otwory w tylnym dyfuzorze który to zaimplementowaliśmy z modelu M40i ażeby w koherentnym do stylu pojazdu, pomieścić poczwórne końcówki nowego systemu wydechowego. Pracujące w trybie zamkniętym zawory pozwalają w arcy-komfortowych warunkach pokonywać autostradowe odległości a tryb otwartych zaworów stanowi salwę nasyconych agresywną barwą, motoryzacyjnych dźwięków i tonów. Paralelnie, stylistycznie dodając szalenie indywidualnej, charakterystycznej, dynamicznie zorientowanej fizjonomii w tylnej ekspozyturze pojazdu. Kolejno w Z4 zainstalowaliśmy sportowy, wysokoprzepustowy, wieczysty filtr powietrza od renomowanego, włoskiego producenta - firmy BMC który to wyeliminował skrajnie niewydolny, papierowy filtr, dostarczając po wymianie większej dawki chłodnego powietrza to komory spalania przy jednoczesnej, efektywniejszej filtracji zanieczyszczeń. Filtr BMC w fuzji z układem wydechowym ArcHouse tworzy kompletną modyfikację typu „wdech + wydech” która to w finalnym rezultacie, przekuwa się na znaczny przyrost mocy i momentu obrotowego. Wykorzystując potencjał wniesiony przez ww. modyfikacje mechaniczne zmian, przystąpiliśmy do transformacji kolejnych kryteriów, które zakładały poprawę elastyki i eskalację osiągów 2-litrowej, turbodoładowanej, rzędowej jednostki napędowej, jednocześnie respektując i uwzględniając obowiązującą gwarancję producencką. Celem dynamicznej intensyfikacji właściwości tabelarycznych generowanych przez cztero-cylindrowy silnik, w sDrive20i [generacji G29] zainstalowany został profesjonalny, w pełni cyfrowy, dedykowany, zewnętrzny komputer sterujący ECU [Engine Control Unit] wraz z specjalną, rozbudowaną wiązką elektroniczną komunikującą się z sensorami magistrali CAN. Modyfikacja ta jest nieinwazyjna, nie wymaga zmian w fabrycznym oprogramowaniu i jest w pełni odwracalna gdy sytuacja tego wymaga [moduł wraz z wiązką można zdemontować bez pozostawienia żadnych śladów (mechanicznych i elektronicznych)]. Zainstalowany przez #teamAD kontroler wywodzi się z serii Competition Line od renomowanego, szwajcarskiego producenta i tunera pojazdów BMW - firmy dÄHLer [dÄHLer Design & Technik GmbH]. Zaawansowany, zewnętrzny sterownik ECU zapewnia osiągi i bezpieczeństwo silnika identyczne do typowego chiptuningu przez OBD. Moduł korzysta z map z dynamiczną adaptacją - monitoruje wiele wartości w czasie rzeczywistym i elastycznie dobiera wskazania, sięgając po drzemiący w dwu-litrowej, turbodoładowanej jednostce potencjał i przekuwa go w potężny zastrzyk i przyrost mocy i momentu obrotowego jak również znacznie zwiększa elastyczność dostępną w pełnym zakresie obrotów. Właściwości nominalne / katalogowe przedstawione przez BMW to: 197KM (145kW) i 320Nm [Wyniki pomiaru seryjnych wartości to 195KM (143kW) i 328Nm]. Efekty naszego zabiegu zmierzone na hamowni [na mieszance paliwa RON95/98] to 230KM (169kW) i 385Nm [Przyrost: +33KM (+24kW) i +65Nm w stosunku do wartości katalogowych a +35KM (+26kW) i +57Nm w stosunku do wartości rzeczywistych]. Wzrost parametrów na tym poziomie zapewnia absolutną bezawaryjność jednostki napędowej w połączeniu z rewelacyjnymi osiągami pozwalającymi na bezpieczne oraz dynamiczne wyprzedzanie w każdych okolicznościach i warunkach drogowych. Różnica przyspieszenia zarówno w przedziale 0-100km/h jak i 100-200km/h oraz 200km/h-UP jest absolutnie kolosalna. Odczucia z jazdy są teraz naprawdę niesamowite, a elastyczność dzięki momentowi obrotowemu dostępnemu w szeroki i pełnym zakresie obrotów zdumiewa na każdym biegu! #Performance&WarrantyWithAD
Kolejny etap modyfikacyjnej metamorfozy Z4 to montaż spoilera pokrywy maski bagażnika pochodzącego od niemieckiej, renomowanej, ekskluzywnej manufaktury – firmy AC Schnitzer specjalizującej się w projektowaniu i produkcji najwyższej jakości dodatków dla pojazdów BMW. „Lotka” wykonana została z materiału PU-RIM zatem przed instalacją została profesjonalnie wylakierowana w kontrastującym do bazowego lakieru pojazdu kolorze – „Hi-Deep Piano Black” który to jednocześnie perfekcyjnie koresponduje z fabrycznym, rozszerzonym pakietem wizualnym „M Shadow Line”. Przepięknie nakreślone linię tylnego spoilera idealnie wpisują się i podkreślają linię roadster’a wynosząc odbiór tylnej części pojazdu na nowy, wyższy poziom. #BePerfectByAD
Następna faza tuningowej trawestacji G29 to instalacja dedykowanego deflektora wiatrowego. Wariant z bezpiecznego, homologowanego szkła zastąpił dość niewydolny, fabryczny element wykonany z materiałowej siatki. Deflektor dzięki swojej konstrukcji zapewnia przede wszystkim niwelację turbulencji wiatru wewnętrza przedziału pasażerskiego czyniąc podróż z otwartym dachem bardziej komfortową. Dodatkowo dzięki przezroczystości zapewnia dużo lepszą widoczność z perspektywy lusterka. Deflektor od naszego zaufanego, szwajcarskiego partnera – firmy dÄHLer. #BetterRoadsterByAD
Czyniąc tuning odpowiedzialnym, uwzględniając jednocześnie znaczny przyrost mocy i momentu obrotowego, gumowe, puchnące a z czasem parciejące przewody hamulcowe zastąpiliśmy ich sportową odmianą – przewodami w stalowym oplocie od naszego niemieckiego, zaufanego partnera – firmy Fischer Hydraulik / Stahlflex. Przewody oczywiście z homologacją drogową i certyfikatem TUV. W całym układzie hamulcowym wymieniony został płyn na wyczynowy wariant o ekstremalnie wysokiej temperaturze wrzenia i znakomitej odporności higroskopijnej [Płyn „Racing Brake Fluid 320+” brytyjskiej firmy Millers]. Przy zwiększonej mocy - modyfikacja ta w znaczny sposób przekłada się na poprawę bezpieczeństwa zarówno kierowcy i pasażerów. #TuneSafeByAD
Pozostając przy temacie układu hamulcowego, celem osiągnięcia stylistycznej fuzji w całym projekcie Z4, zaciski hamulcowe, własnym sumptem – metodą proszkową wylakierowane zostały w spójny z bryłą pojazdu, kolor czerwony. Operacja ta finalnie, pozwoliła na wizualną korespondencję pomiędzy układem hamulcowym a bazowym kolorem pojazdu czyniąc G29 jeszcze bardziej spójną w odbiorze. #DetailsByAD
Crème de la Crème czyli de facto koronny „stage” krystalizujący w pełni zdefiniowany koncept – montaż nowego zestawu kół. Kompletacja w postaci aluminiowych, 20 calowych felg, kultowej, legendarnej firmy Vossen, model HF-7 z serii „Hybrid-Forged” w kolorze "Gloss Black" w specyfikacji: 9” dla osi przedniej i 10,5” dla osi tylnej. Naturalnie z perfekcyjnie zwymiarowanym odsadzeniem ET które to pozwoliło idealnie zrównać linię felg z linią błotników. Ponadto prawidłowe zwymiarowanie umożliwiło zachowanie nominalnie-zgodnego obwodu tocznego kół. Felgi wyposażone zostały w zestaw sportowych opon klasy high-performance – niemieckiej firmy Continental. Nie mający sobie równych, absolutnie topowy model - SportContact 7 oraz w pakiet nowych, OEM’owych [BMW] czujników kontroli ciśnienia w oponach [TPMS / RDCI], które własnym sumptem, metodą proszkową wylakierowaliśmy w kolorze obręczy Vossen. Idealnie skomponowany zestaw nowych kół zapewnia niebywałą wręcz trakcję i „czucie” pojazdu a dynamicznie pokonywanie ostrych łuków sprawia teraz jeszcze więcej szybkiej, drogowej przyjemności. Aparycja pojazdu dzięki idealnie wpisującym się w linię bryły pojazdu felgom Vossen – również „level-up”. #QualityAD
Dopełnienie oraz pełna koncentracja działań stylistycznych nad szerokim spectrum prac związanych z paletą zabezpieczająco-ochronną to bezpieczne, detailngowe mycie z troską i dbałością o każdy szczegół, pełne polerowanie lakieru Z4 oraz przede wszystkim, kompleksowe zabezpieczanie bezbarwną folią ochronną [PPF] charakteryzującą się właściwościami samoregenerującymi od bezkonkurencyjnego producenta, firmy – Magnus Pro. Absolutnie całe nadwozie „ZetCztery” zostało kompleksowo oklejone folią, przy ukryciu i zamaskowaniu wszelkich możliwych łączeń. Chirurgiczna precyzja w aplikacji pozwoliła na bez marginesowe zamaskowanie PPF [Paint Protection Film] pod wszystkie emblematy, uszczelki, loga oraz krawędzie. Folia PPF od Magnus Pro w pełni pozwala na bezstresowe użytkowanie odświeżonego lakieru w każdych okolicznościach i statusach drogowych, czyniąc tym samym projekt Z4 w pełni eksploatacyjnym w warunkach codziennego użytku. Bez żadnych obaw. #MagnusProByAD
Klientowi życzymy szerokości i zadowolenia!
Koniecznie sprawdź nasze wybrane realizacje i przekonaj się, że powierzasz swoje auto profesjonalistom - to również solidna baza modyfikacyjnych inspiracji!
Zapraszamy Właścicieli BMW Serii Z4 [G29] chcących nadać swoim pojazdom niesamowitego brzmienia, mocy, nuty indywidualizmu oraz nadzwyczajnego wyglądu do współpracy!
Rozszerzona galeria zdjęć HD: https://flic.kr/s/aHBqjCxJx6
Zespół auto-Dynamics.pl
www.auto-dynamics.pl
parts.auto-dynamics.pl