Wyposażony w 3-litrową, podwójnie doładowaną jednostkę napędową w układzie V6 – Mercedes Benz GLE400 [W166] w pełnym pakiecie AMG trafił do auto-Dynamics.pl po sprawdzony i niezawodny pakiet modyfikacji.
Koncentrując się na założeniach koncepcyjnych całego projektu, który miał na celu bezpieczne wyśrubowanie osiągów – w pierwszej kolejności przystąpiliśmy do typowej, wspomagającej modyfikacji typu „wdech + wydech”, poprawiającej przepustowość gazów spalinowych oraz doprowadzającej większą ilość powietrza do silnika. W GLE zainstalowany został zestaw wysokoprzeustowych, wieczystych filtrów powietrza firmy BMC - eliminujący mało wydajne, papierowe filtry oraz sportowy, doskonale brzmiący, maksymalizujący przepustowość spalin, wykonany z nierdzewnej stali kwasoodpornej, układ wydechowy typu „cat-back” firmy Supersprint. Specyfikacja systemu wydechowego to rezonowana [tłumiona] sekcja centralna oraz tłumik końcowy typu „Racing”. Takowa konfiguracja zapewnia eskalację dźwięków V6 przy jednoczesnym zachowaniu komfortu podczas codziennej eksploatacji. Realizując wizję Właściciela wykonaliśmy adaptację fabrycznych, pochodzących z wersji 43 AMG końcówek układu wydechowego wykończonych w kolorze czarnego połysk do nowego tłumika [oryginalny produkt Mercedes-Benz].
Wykorzystując potencjał przeprowadzonych modyfikacji mechanicznych, W Mercedes-Benz z racji obowiązującej gwarancji, zainstalowany został profesjonalny, w pełni cyfrowy, dedykowany, zewnętrzny komputer ECU wraz z specjalną, rozbudowaną wiązką elektroniczną komunikującą się z sensorami magistrali CAN. Kontroler od renomowanego, niemieckiego producenta - firmy Novatune. ECU zapewnia osiągi i bezpieczeństwo identyczne do typowego chiptuningu przez OBD. Moduł korzysta z map z dynamiczną adaptacją - monitoruje wiele wartości w czasie rzeczywistym i elastycznie dobiera wskazania. Ponadto w pojeździe zainstalowany został, w pełni programowalny akcelerator przyspieszenia zmieniający charakterystykę pracy pedału na bardziej agresywną [produkt niemieckiej firmy – Novatune]. Właściwości fabryczne podane przez MB to: 333KM i 480Nm [Wyniki pomiaru seryjnych wartości to 335KM i 441Nm]. Efekty naszego zabiegu zmierzone na hamowni to 402KM i 551Nm [Przyrost +67KM i +110Nm]. Wzrost parametrów na tym poziomie zapewnia absolutną bezawaryjność jednostki napędowej w połączeniu z rewelacyjnymi osiągami pozwalającymi na bezpieczne wyprzedzanie w każdych okolicznościach i warunkach drogowych. Odczucia z jazdy w połączeniu z napędem na obie osie są teraz naprawdę niesamowite, a elastyczność zdumiewa na każdym biegu!
Seryjne, puchnące, mało wydajne a z czasem parciejące – gumowe przewody zastąpiliśmy przewodami hamulcowymi w stalowym oplocie – komplet od renomowanego, niemieckiego producenta, wraz z homologacją TUV – firmy Fischer Hydraulik. W całym układzie hamulcowym wymieniony został płyn na wyczynowy wariant o ekstremalnie wysokiej temperaturze wrzenia i dobrej odporności na chłonięcie wody [Płyn „Performance Brake Fluid” brytyjskiej firmy Millers]. Modyfikacja ta w znaczny sposób przekłada się na poprawę bezpieczeństwa zarówno kierowcy i pasażerów.
Klientowi życzymy szerokości i zadowolenia!
Koniecznie sprawdź nasze wybrane realizacje i przekonaj się, że powierzasz swoje auto profesjonalistom!
Zapraszamy Właścicieli Mercedes-Benz GLE 400 / 450 / 43 AMG [W166 / C292] chcących nadać swoim pojazdom niesamowitego brzmienia, mocy, nuty indywidualizmu oraz nadzwyczajnego wyglądu do współpracy!
Rozszerzona galeria zdjęć HD: https://flic.kr/s/aHskpZZYWM
Zespół auto-Dynamics.pl
www.auto-dynamics.pl
parts.auto-dynamics.pl