Jesteś tutaj:
  • Start
  • Aktualności
  • Blog
  • BMW M5 Competition [F90] Stage#2 | 750KM & 965Nm | Układ Wydechowy G-POWER Filtry BMC ECU Soft AD x MORENDI by auto-Dynamics.pl

BMW M5 Competition [F90] Stage#2 | 750KM & 965Nm | Układ Wydechowy G-POWER Filtry BMC ECU Soft AD x MORENDI by auto-Dynamics.pl

BMW M5 Competition [F90] Stage#2 | 750KM & 965Nm | Układ Wydechowy G-POWER Filtry BMC ECU Soft AD x MORENDI by auto-Dynamics.pl

  • dodał auto-Dynamics.pl
  • 21.08.2022 19:00:50

Motoryzacyjna sport-ikona świata najdynamiczniejszych sedanów, bazująca na kanwie 5-er a ściślej Sportlimousine z stajni Bayerische Motoren Werke o genotypie zdefiniowanym przez dywizję ///M-Power z performance’owym, merytorycznym pit-stopem w #AD redefiniującym i określającym na nowo aspekt perfekcyjnej akustyki widlastej jednostki napędowej w układzie V8 współbieżnie z radykalnym wyśrubowaniem wartości tabelarycznych ///M5 pod postacią mocy i momentu obrotowego. O aspektach stylistycznych nie zapominając. +more. AD-Stufe#2BMW M5 Competition [F90] by auto-Dynamics.pl

Przenosząc precyzyjne założenia koncepcyjne w świat rzeczywistości, trawestację ///M5 rozpoczęliśmy od eliminacji restrykcyjnych, ograniczających przepustowość spalin a także mocno kastrujących dźwięk silnika S63B44T4 [4395cm³] katalizatorów. Klasycznie dla #AD sięgnęliśmy po high-end’owe solucje. Maksymalizację drożności gazów wydechowych osiągnęliśmy za pomocą wysoko-przepustowych, w pełni przelotowych, dwu-częściowych rur DP’s [Downpipes] od renomowanego, światowej klasy lider w dziedzinie modyfikacji pojazdów marki BMW – niemieckiej firmy G-Power. Rury DP’s charakteryzują się perfekcyjną jakością wykonania co finalnie przekłada się w bezproblemowe spasowanie i montaż. Dodatkowo rury Down-pipe’s zostały pokryte na etapie produkcji osłoną termiczną. Termoizolacja skutecznie zapobiega przedostawaniu się ciepła do komory silnika finalnie czyniąc ów jednostkę bardziej efektywną. Downpipe’y G-Power odpowiadają ponadto za jeszcze jeden istotny aspekt – mianowicie intensyfikację dźwięków i tonów generowanych przez dualistycznie doładowaną jednostkę napędową w układzie V-Osiem. Pozostając przy układzie wydechowym a jednocześnie uwzględniając szerokość modyfikacyjnych planów, seryjna, wyposażona w filtry OPF / GPF sekcja centra układu wydechowego ustąpiła miejsca wysoko przepustowemu zamiennikowi który to całkowicie wyeliminował ww., podyktowane ekologią filtry a jednocześnie, dzięki zaimplementowanemu, przelotowemu tłumikowi centralnemu, zneutralizował efekt tzw. „dron’a” tj. potencjalnego „buczenia” w przedziale pasażerskim. Sekcja centralna wywodzi się z tożsamej co rury DP’s manufaktury – bezkonkurencyjnej, niemieckiej firmy G-Power. Trzymając się konsekwentnie planu, arcy-niewydajny tłumik końcowy pożegnał się z swoim miejscem na rzecz ultra-wydajnego odpowiednika z palety produktów firmy G-Power. Zainstalowany przez #teamAD tłumik uzupełnia w całości sportowy układ wydechowy zapewniając dodatkowo wyższą przepustowość spalin paralelnie z zachowaniem pełnej e-funkcjonalności bowiem tłumik sportowy wyposażony jest w system przepustnic odpowiadających za głośność i natężenie dźwięku. Zaworami zawiaduje on-board’owy komputer [ECU] BMW. Tryby Eco / Comfort [klapy zamknięte] umożliwiają komfortowe podróżowanie nawet podczas najdłuższych eskapad autostradowych a tryby Sport / Sport+ [klapy otwarte (tudzież zdefiniowane M1 / M2)] nie pozostawiają złudzeń i wynoszą eskalację V-Ósemkowych tonów na nieznany dotąd, motor-sportowy, obłędny wręcz poziom. Efektem wieńczącym całość modernizacji przez zespół #AD w układzie wydechowym stanowią asymetryczne rozmiarowo końcówki. Wewnętrzne – zlokalizowane bliżej siebie legitymują się średnicą 2 x Ø 100mm natomiast zewnętrzne to certyfikowane 2 x Ø 90mm. Asymetria ta idealnie wpisuje się w agresywną linię tylnej części pojazdu paralelnie z perfekcyjnym wypełnieniem otworów w tylnym dyfuzorze. Dodatkowo ów rozwiązanie nadaje arcy indywidualnego, niepowtarzalnego stylu w niefrontalnej sekcji ///M5 wynosząc odbiór bryły pojazdu na niesztampowy, ciekawy i niebinarny poziom. Wartym zauważania pozostaje fakt, iż asymetryczne końcówki wykonane zostały w pełni z odpornego termicznie, matowego włókna węglowego a na każdej z nich wygrawerowane zostało logo producenta tj. G-Power. Wszystkie komponenty i składowe kompletnego układu wydechowego zostały wykonane z nierdzewnej stali kwaso-odpornej co w konsekwencji, prócz niesamowicie długiej żywotności zapewnia dodatkowo znaczną redukcję masy. Dodatkowo, pozostając w tematach wydajności w Oberklasse ///M5, skrajnie niewydolne filtry papierowe zastąpiliśmy ich performance’owym zamiennikiem od renomowanego, włoskiego producenta – firmy BMC. Panelowe filtry powietrza BMC wykonane są z wysoko przepustowej bawełny dodatkowo zbrojonej nitkami stali. Zapewniają efektywniejszy dostęp zimnego powietrza do komory spalania przy jednoczesnej, lepszej filtracji wszelkich zabrudzeń. Są filtrami wieczystym i nie wymagają wymiany a jedynie okresowej konserwacji. #AD_Hardware_S2_F90

Wykorzystując potencjał wszystkich, merytorycznie zaplanowanych i w konsekwencji przeprowadzonych modyfikacji mechanicznych w ///M5 dokonaliśmy, przy zacieśnionej kooperacji #AD z MORENDI - profesjonalnego, indywidualnego strojenia [chiptuning] komputera sterującego ECU. Krzywe przebiegu mocy i momentu obrotowego wymodelowane zostały tak, by moc oddawana była jak najbardziej liniowo i w jak najszerszym zakresie. Właściwości nominalne / katalogowe prezentowane przez BMW to: 625KM (460kW) i 750Nm [wyniki pomiaru seryjnych wartości rzeczywistych to 623KM / 458kW i 760Nm]. Efekty naszych zabiegów zmierzonych na hamowni to 750KM (551kW) i 965Nm [Przyrost: +125KM (+91kW) i +215Nm w stosunku do wartości katalogowych a +127KM (+93kW) i +205Nm w stosunku do wartości rzeczywistych]. Ponadto w oprogramowaniu #F90 usunęliśmy całkowicie limiter prędkości V-Max [obecnie powyżej 340km/h+] a także dodaliśmy kilka innych opcji jak choćby intensyfikacja strzałów [pops & bangs] z układu wydechowego w trybach Sport / Sport+ [M1 / M2] oraz zmodyfikowaną procedurę startu tudzież re-kalibrację sportowych wskaźników centralnego wyświetlacza. Wzrost parametrów na tym poziomie zapewnia absolutną bezawaryjność jednostki napędowej w połączeniu z rewelacyjnymi osiągami pozwalającymi na bezpieczne wyprzedzanie w każdych okolicznościach i warunkach drogowych. Różnica przyspieszenia zarówno w przedziale 0-100km/h jak i 100-200km/h a także 200km/h-UP a także 300km/h+ jest absolutnie kolosalna. Odczucia z jazdy, w połączniu z napędem ///M xDrive, są teraz naprawdę niesamowite, a elastyczność dzięki momentowi obrotowemu dostępnemu w szerokim zakresie obrotów zdumiewa na każdym biegu! #AD-Stage2

Klientowi życzymy szerokości i zadowolenia!

Koniecznie sprawdź nasze wybrane realizacje i przekonaj się, że powierzasz swoje auto profesjonalistom - to również solidna baza modyfikacyjnych inspiracji!

Zapraszamy Właścicieli BMW M5 / M5 Competition / M5 CS [F90 & F90 LCI] chcących nadać swoim pojazdom niesamowitego brzmienia, mocy, nuty indywidualizmu oraz nadzwyczajnego wyglądu do współpracy!

Rozszerzona galeria zdjęć HD: https://flic.kr/s/aHBqjA3oZD

Zespół auto-Dynamics.pl
www.auto-dynamics.pl
parts.auto-dynamics.pl

© 2024 auto-Dynamics.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone. Wykorzystywanie materiałów bez zgody zabronione!