Jesteś tutaj:
  • Start
  • Aktualności
  • Blog
  • Mercedes-Benz C63s AMG [S205] Code Name: "C63 R" | tuned & powered by auto-Dynamics.pl

Mercedes-Benz C63s AMG [S205] Code Name: "C63 R" | tuned & powered by auto-Dynamics.pl

Mercedes-Benz C63s AMG [S205] Code Name: "C63 R" | tuned & powered by auto-Dynamics.pl

  • dodał auto-Dynamics.pl
  • 06.04.2022 15:02:05

Pietyzm, hołd oraz uznanie dla schodzącej z platformy C63 & S arcy udanej, czterolitrowej, widlastej jednostki napędowej implementowanej w Mittelklasse przez stuttgarckiego producenta to kryteria otaczające oraz definiujące projekt #AD mające na celu idealizację inżynieryjnego działa rodowodem z Affalterbach. Bazującego na kanwie Estate’a generacji 205, o genotypie określonym przez Aufrecht Melcher Großaspach modyfikacyjnie trawestujemy, wynosząc kreację koncernu Dailmer AG na maksymalistyczny, zarezerwowany dla eRkowych modeli poziom. O szeregu innych aspektów nie zapominając. #R #AD750+. Mercedes-Benz C63 AMG [S205] by auto-Dynamics.pl

Absolutnie kompleksową metamorfozę, krystalizującą szeroką wizję całego projektu, uwzględniając przede wszystkim bezpieczeństwo oraz bezawaryjność przy jednoczesnym, maksymalnym spotęgowaniu tabelarycznych wartości i wyśrubowaniu osiągów jednostki silnikowej kodyfikowanej przez AMG typoszeregiem M177 rozpoczęliśmy z premedytacją przystępując do z góry zaplanowanych działań i procedur. Redefinicję cech zapoczątkowaliśmy wymianą fabrycznych, mało wydajnych seryjnych turbosprężarek na wariant wysoce zmodyfikowany. Zestaw z linii TTE760+ od naszego wielokrotnie sprawdzonego partnera oraz niekwestionowanego, niemieckiego lidera w dziedzinie upgrade’ów turbosprężarek – renomowanej firmy The Turbo Engineers. Fabryczne, restrykcyjne cztery katalizatory ustąpiły miejsca wysoko przepustowym rurom DP [Downpipe’s] które to radykalnie poprawiły przepustowość gazów spalinowych i znacznie zredukowały ciśnienie zwrotne. Pakiet od naszego zaufanego partnera – firmy Supersprint. Dodatkowo rury DP's doposażyliśmy własnym sumptem w termoizolację firmy DEI [bezkonkurencyjny model - Black Titanium]. Zestaw przelotowych downpipe’ów prócz wcześniej przytoczonych aspektów zagwarantował rykoszetowo niebywałą wręcz eskalację symfonii dźwięku wydobywającej się z widlastej, czterolitrowej v-ósemki. Całość sportowego układu wydechowego do uzupełnia system typu „cat-back” amerykańskiego producenta – firmy AWE Tuning naturalnie z zintegrowanym systemem zaworów / przepustnic które to pozwalają za pomocą on-board’owych przycisków umiejscowionych w konsoli centralnej na wybór poziomu głośności pracy wydechu [re-format w układzie AWE dokonany przez naszego partnera – firmę ArcHouse]. Następny etap to instalacja w dualistycznie-turbodoładowanej jednostce profesjonalnego, ekstremalnie rozbudowanego, sportowego, wykonanego częściowo z włókna węglowego [carbon fiber] a częściowo z materiałów PU-RIM [druk 3D] układu dolotowego firmy Weistec Engineering. System dolotowy Weistec eliminuje fabryczne, papierowe, panelowe filtry powietrza zastępując je ultra wydajnymi, stożkowymi zamiennikami oraz orurowaniem o zwiększonej średnicy, zapewniając jednocześnie maksymalizację dawki dopływu zimnego powietrza do turbosprężarek co w konsekwencji przekłada się na jeszcze wyższy wzrost mocy i momentu obrotowego a także wpływa na poprawę dźwięku zasysanego powietrza. Ponadto, towarzyszące i uzupełniające mechaniczne modyfikacje to system adapterów zaworów atmosferycznych / upustowych ASV / BOV – amerykańskiej firmy Weistec a także zestaw zmodyfikowanych, wysoce wydajnych paliwowych pomp wysokiego ciśnienia [HPFP] - Morendi x AD zapewniających właściwą dostawę paliwa dla najwyższych, niezakłóconych osiągów. Asekuracyjnie i konsekwentnie, zapobiegając temperaturom generowanym przez zmodyfikowaną jednostkę napędową, niespecjalnie wydolne, seryjne wymienniki ciepła tj. centralny oraz pomocniczy – boczny, zastąpiliśmy ich ultra efektywnymi zamiennikami o potężnych rdzeniach. Oba coolery / chłodnice pochodzą od czołowego, producenta – firmy ZAC Motorsport.

Wykorzystując potencjał wszystkich, merytorycznie zaplanowanych i w konsekwencji przeprowadzonych modyfikacji mechanicznych w C63 R dokonaliśmy, przy zacieśnionej kooperacji #AD z MORENDI - profesjonalnego, indywidualnego strojenia [chiptuning] komputera sterującego ECU. Krzywe przebiegu mocy i momentu obrotowego wymodelowane zostały tak, by moc oddawana była jak najbardziej liniowo i w jak najszerszym zakresie. Właściwości nominalne / katalogowe prezentowane przez Mercedes-AMG to: 510KM (375kW) i 700Nm [wyniki pomiaru seryjnych wartości rzeczywistych to 530KM / 389kW i 701Nm]. Efekty naszych zabiegów zmierzonych na hamowni to 783KM (575kW) i 1204Nm [Przyrost: +273KM (+200kW) i +504Nm w stosunku do wartości katalogowych a +253KM (+186kW) i +503Nm w stosunku do wartości rzeczywistych]. Ponadto w oprogramowaniu #R_Estate usunęliśmy całkowicie limiter prędkości V-Max [obecnie powyżej 330km/h+] a także dodaliśmy kilka innych opcji jak choćby intensyfikacja strzałów [pops & bangs] z układu wydechowego w trybach Sport / Sport+ / Race oraz zmodyfikowaną procedurę startu. Dodatkowo nowe oprogramowanie skrzyni biegów [TCU by #AD x MORENDI] zawiera: zniesione limity momentu obrotowego, zwiększone ciśnienie na sprzęgłach, szybsza reakcja manetek, szybsza zmiana biegów i szereg innych modyfikacji oraz zmian wpływających na wydajność i finalne osiągi pojazdu. Wszystkie ww. wartości osiągnęliśmy na 98-oktanowym paliwie tak ochoczo serwowanym na każdej stacji paliwowej dostępnej w Polsce. Konkludując, „Mech-AMG-R” w dość ciężkim wariancie kombi / wagon / estate z autorskim pakietem #AD750+ legitymuje się powtarzalnym, nisko pięcio-sekundowym przyspieszeniem w zakresie 100-200km/h [DragyLINK#1 | LINK#2].

Przy tak kolosalnym przyroście mocy i momentu obrotowego, the#R otrzymał szerokie spectrum zabezpieczeń mechanicznych, dzięki którym, długofalowa, dynamiczna eksploatacja przebiegać będzie w sposób gwarantowany, bezawaryjny i bezpieczny. Wybiórczo: 7-biegowa przekładnia AMG SPEEDSHIFT MCT 7-Gang-Sportgetriebe otrzymała aluminiową, chłodzoną pasywnie, wyczynową misę oleju o zwiększonym litrażu – misa firmy Weistec. Celem maksymalnego wykorzystania parametrów nowego pakietu w całym układzie przekładniowym wymieniony został olej na wyczynową, wydajniejszą odmianę pochodzącą z palety produktów brytyjskiej firmy Millers - Millermatic ATF MB, naturalnie w połączeniu z kompletem nowych [OEM AMG] części i filtrów przewidzianych przez producenta do przeprowadzenia takowej procedury w skrzyni AMG. Pozostając w tematyce czynników smarujących - „R” otrzymał pełen profesjonalny serwis olejowy z wykorzystaniem zaufanych i niezawodnych olei Millers, które znacznie przewyższają zadane przez stuttgarcką fabrykę normy. Widlasta jednostka napędowa M177DE40AL zapełniona została wyczynowym olejem z serii Motorsport, o specyfikacji 10W60CFS z NT+. Dyferencjał tj. mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu wypełniony został olejem CRX LS NT+ o charakterystyce 75W140 – pochodzącym również z ultra wydajnej serii Motorsport. W całym systemie chłodzenia zaaplikowany został ultra wydajny płyn firmy Fuchs. Dopełniając metodykę oraz ścisłość reguł łącznego serwisu „A” i „B” [włączając w ów procedurę wszelkie części i podzespoły eksploatacyjne OEM Mercedes-AMG] dla MB, w C63s przeprowadziliśmy całkowitą, zaawansowaną diagnostykę komputerową [przy pomocy najnowocześniejszego oprogramowania firmy TEXA oraz Bosch] oraz wszelkie wymagane adaptacje i regulacje. Wszystkie wykonane czynności przeglądowo-serwisowe, przy zachowaniu szczegółowych procedur i wytycznych Daimler AG oraz naszych wewnętrznych, wyśrubowanych standardów dla pojazdów przez nas zmodyfikowanych – gwarantują bezawaryjną i bezproblemową eksploatację pojazdu o zwiększonej mocy przez kolejne dziesiątki-tysięcy kilometrów.

Kolejno przeformatowaliśmy system hamulcowy projektu „R”. Gumowe, puchnące a z czasem parciejące przewody hamulcowe zastąpiliśmy ich sportową odmianą – przewodami w stalowym oplocie od naszego wielokrotnie sprawdzonego partnera – niemieckiej firmy Fischer Hydraulik / Stahlflex. W całym układzie hamulcowym wymieniony został płyn na wyczynowy wariant o ekstremalnie wysokiej temperaturze wrzenia i znakomitej odporności higroskopijnej [Płyn „Performance Brake Fluid” brytyjskiej firmy Millers]. W zaciskach przednich i tylnych AMG zagościły nowe, perforowane tarcze hamulcowe [OEM MB] oraz wyczynowe klocki hamulcowe z serii XP australijskiej firmy DBA, mieszanka Xtreme Performance idealnie realizująca swoje działania podczas dynamicznej, miejskiej i autostradowej jazdy. Klocki DBA perfekcyjnie spełnią swoją funkcję również podczas okolicznościowych „Track Day’s”. Przy zwiększonej mocy - modyfikacja ta w znaczny sposób przekłada się na poprawę bezpieczeństwa zarówno kierowcy i pasażerów.

Trakcyjną ewolucję projektu C63 R rozpoczęliśmy od instalacji progresywnych, sportowych, obniżająco-usztywniających sprężyn, niemieckiej firmy Eibach skutkujących znacznym obniżeniem środka ciężkości pojazdu, przekładającym się na radykalną poprawę „czucia” w prowadzeniu AMG paralelnie z monstrualną eskalacją atrybutów stylistyczno-wizualnych. Za jeszcze skuteczniejszy i efektywniejszy transfer mocy odpowiada zestaw nowych kół który to dodatkowo manifestują i podkreśla zakres wszystkich, przeprowadzonych modyfikacji a jednocześnie, perfekcyjnie koresponduje z kombi-bryłą C63. Finalnie, fabryczne, szalenie nudne i sztampowe obręcze ustąpiły miejsca dystynktywnym felgom z palety niemieckiego, kultowego producenta – firmy BBS. Limitowany model CI-R z linii "Nürburgring Edition" w rozmiarze 20” o szerokości 9” dla osi przedniej oraz 10” dla osi tylnej. Precyzyjnie, skrupulatnie wyliczone, agresywne odsadzenie ET pozwoliło wpisać nowy zestaw kół w nadkola, zrównując tym samym perfekcyjnie ich linię z linią błotników a adekwatne zwymiarowanie umożliwiło zachowanie nominalnego obwodu tocznego kół. Felgi wyposażone zostały w zestaw sportowych opon klasy high-performance – francuskiej firmy Michelin. Sprawujący się doskonale, absolutnie topowy, bezkonkurencyjny model – Pilot Sport 4S [255/30/20 przód oraz 275/30/20 tył] oraz w pakiet czujników kontroli i monitorowania ciśnienia w oponach [TPMS | OEM MB], które własnym sumptem, metodą proszkową wylakierowaliśmy w kolorze obręczy BBS celem niezaburzonego i estetycznego odbioru, nowych kół. Tożsamą procedurę zastosowaliśmy do odważników które korelują harmonijnie z pozostałymi składowymi pakietu. CI-R'y zabezpieczone zostały flagową powłoką ceramiczno-ochronną MOHS pochodzącą z palety produktów firmy Gyeon. Prawidłowe mocowanie felg do piast zapewnił zestaw dedykowanych, odpowiednio zwymiarowanych, czarnych śrub marki Eibach. Zadbawszy o każdy, najdrobniejszy szczegół, BBS’y wyposażyliśmy w zestaw akcesoryjnych zaślepek piast w kolorystyce srebrno-czerwonej które to harmonizują zarówno z zaciskami hamulcowymi jak również z pozostałymi, stylistycznymi akcentami równolegle z kolorem bazowym pojazdu. Finalnie w S205 wykonaliśmy profesjonalną geometrię przy zastosowaniu urządzeń marki Hunter, zestrajając kompleksowo całe zawieszenie z uwzględnieniem nowej kinematyki pojazdu.

Wieńczący etap, krystalizujący w pełni zdefiniowany koncept – to zbiór prac koncentrujących się na wizualnych aspektach i zagadnieniach całego projektu. Czarny re-fresh, kompletny de-chrom oraz pakiet „Night” w zredefiniowanej przez #AD formie. Uwzględniając czerwony, fuzyjny i koherentny akcent. Korespondujący perfekcyjnie czy to z zaciskami hamulcowymi czy to z nowymi felgami BBS. Wszystkie, tak ochoczo serwowane w kolorze srebrnym przez MB, akcenty wykończeniowe bryły pojazdu wylakierowane zostały wielowarstwowo w odcieniu głębokiego, czarnego fortepianu [po wcześniejszym wytrawieniu chromu]. Efekt natężenia i intensywności koloru w konfrontacji do tak powszechnie stosowanych folii samochodowych jest absolutnie nieporównywalny. Kompletacja naszego autorskiego pakietu „AD Black Star” obejmowała w przypadku projektu „R”:
>>> Przednia atrapa chłodnicy / grill wraz obwódką zalaminowanego logotypu MB | black
>>> Frontowy emblemat AMG atrapy chłodnicy wykończony w kolorze „Red”
>>> Górne nakładki klamek drzwi | black
>>> Dyfuzor zderzaka tylnego | black
>>> Insygnia modelowe błotników przednich | black
>>> Listwa akcentowa pokrywy maski bagażnika | black
>>> Emblemat / gwiazda MB pokrywy maski bagażnika | black
>>> Insygnia AMG pokrywy maski bagażnika | black
>>> Insygnia modelowe C63 pokrywy maski bagażnika + akcent „Red” tła pod czarną literą „R”
>>> Pokrywę silnika / turbosprężarek oraz kilka innych akcentów
>>> Szereg subtelnych insygniów wewnętrznych / zewnętrznych pakietu AD750+ [Black / Red]

Dopełnienie oraz pełna koncentracja działań stylistycznych nad szerokim spectrum prac związanych z paletą zabezpieczająco-ochronną to bezpieczne, detailngowe mycie z troską i dbałością o każdy szczegół, pełne polerowanie lakieru C63 R oraz przede wszystkim, kompleksowe zabezpieczanie bezbarwną folią ochronną [PPF] charakteryzującą się właściwościami samoregenerującymi od bezkonkurencyjnego producenta, firmy – Magnus Pro. Absolutnie całe nadwozie „R” zostało oklejone adekwatnie dobraną folią, przy ukryciu i zamaskowaniu wszelkich możliwych łączeń. Chirurgiczna precyzja w aplikacji pozwoliła na bez marginesowe zamaskowanie PPF [Paint Protection Film] pod wszystkie emblematy, uszczelki, loga oraz krawędzie. Folia PPF od Magnus Pro w pełni pozwala na bezstresowe użytkowanie odświeżonego lakieru w każdych okolicznościach i statusach drogowych, czyniąc tym samym projekt C63 R w pełni eksploatacyjnym w warunkach codziennego użytku. Bez żadnych obaw. #MagnusPro

Making a Long Story Short
Mercedes Benz C63 R AMG [S205] by auto-Dynamics.pl

Klientowi życzymy szerokości i zadowolenia!

Koniecznie sprawdź nasze wybrane realizacje i przekonaj się, że powierzasz swoje auto profesjonalistom - to również solidna baza modyfikacyjnych inspiracji!

Zapraszamy Właścicieli Mercedes-Benz C63 AMG & C63 S AMG [W205 S205 A205 C205] chcących nadać swoim pojazdom niesamowitego brzmienia, mocy, nuty indywidualizmu oraz nadzwyczajnego wyglądu do współpracy!

Rozszerzona galeria zdjęć HD: https://flic.kr/s/aHBqjzJAbt

Zespół auto-Dynamics.pl
www.auto-dynamics.pl
parts.auto-dynamics.pl

© 2024 auto-Dynamics.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone. Wykorzystywanie materiałów bez zgody zabronione!